MAGYAR MOZGÁSKOTTA MÓDSZER = mozgás – felfedezés – öröm!
A mozgás a gyerekek számára nélkülözhetetlen. Hatással van egész életükre, növekedésükre, semmi mással nem helyettesíthető és nem pótolható a testi és lelki fejlődésük során.
Mivel a gyermekek a legtöbb tapasztalatot életük első hat évében szerzik, ezért biztosítjuk, hogy az óvodás évek során megkapják a megfelelő mennyiségű mozgásingert.
Magyar Gábor pszichológus, testnevelő tanár által megalkotott Mozgáskotta módszer egy olyan tervszerű és hatékony eszközt kínál számunkra, amelynek központi pillérei a játék és a mozgás. Általa a nevelés, fejlesztés –figyelembe véve a gyermekek eltérő egyéniségét, fejlődési ütemét –a teljes személyiségre irányul.
A módszer lényegét a mozgáskotta eszközkészlettel történő gyakorlatok jelentik.
A használt eszközök természetes anyagokból készülnek, színben és formában gazdagok, mindemellett meglepően egyszerűek. Bármelyik óvodai tevékenység keretében kiegészítő elemként is nagyon jól felhasználhatóak.
Segítségükkel könnyebbé válik:
-
Szín, forma, alakfelismerés
-
Oldaliság (jobb-bal láb)
-
Számolási készség, számfogalom megszilárdulása
-
A mozgások időbeli jegyeinek kialakítása, pontosabb szabályozása
-
Zenei ütemhangsúly kiemelése
Megjelenése napirendünkben:
-
Délelőtti játékidőben szabad mozgásként
-
Testnevelés foglalkozások elemeként (mindhárom korcsoportban)
-
Nagycsoportosok testnevelés foglalkozásán önálló anyagként
MIÉRT JÓ ÓVODÁSAINKNAK A MOZGÁSKOTTA?
Megjelennek benne az óvodás gyermekre jellemző, domináns tanulási motívumok:
-
A mozgás, tevékenység lehetősége
-
Az együttlét lehetősége társsal, óvodapedagógussal
-
A sikerélmény lehetősége
-
A kíváncsiság kielégítése
-
Az alkotás lehetősége
-
Élményt, örömöt, felszabadulást, kreativitást nyújt